Ранжування веб-сайтів і SEO: як підняти свій сайт на першу сторінку пошукової видачі
Лондон, Великобританія Одесса 65000
+44 (20) 8068-5324
Branding
Startups
Wow sites
Web development
Ukraine is a capital of great people!
Please, support Ukrainian suppliers and army

Зовнішні та внутрішні SEO-фактори, які підвисять ранг вашого сайту.

blog image

ДОМЕННИЙ ФАКТОР

1. Вік домену

Цей фактор обріс безліччю міфів, тож давайте їх розвіємо.Так, дійсно, вік домену впливає на пошукову видачу. Проте треба розуміти, як саме він позначається на ранжуванні. Якщо домен зареєстрований 5−7 років назад, але на ньому не було ніякого контенту — то такий домен не котируватиметься. Він навіть не потрапить до пошукової видачі Google. Також слід пам’ятати, що з віком домени починають конкурувати між собою майже на рівних, тому цей фактор може і зовсім не допомогти у просуванні на більш високі позиції. Якщо одному домену 1 рік, а іншому 1.5 роки, то ніякої додаткової переваги у видачі для другого домену за цим фактором не буде.

2. Ключовий запит у домені

На початку 2010-х років багато сайтів користувались цією фішкою та спамили ключовими запитами у домені, проте згодом Google провів оновлення стосовно ключовиків прямого входження, про які буде окремий пункт нижче. Тому зараз лише цей атрибут не виведе ваш сайт у топ, як це було раніше. Проте це гарний сигнал про релевантність контенту до пошукового запиту. Якщо домен містить фразу «дизайн-студія» і людина це прописує у пошуковій строці, то є шанс потрапляння такого домену у топ органічної видачі.

Доменне ім'я частково співпадає з ключовим запитом "купити діаманти"
3. Ключове слово у домені на першому місці

Це наслідок попереднього чинника: порядок слів теж важливий. Якщо ключове слово використане на початку домену, то він матиме більшу вагу, ніж домен, у якому ключі використані всередині або наприкінці фрази.

4. Термін реєстрації домену

Гарний спосіб підвищити лояльність Гуглу — сплатити обслуговування домену на декілька років вперед. Це одна із ознак того, як пошукова система розуміє цінність домену для утримувача та відсутність в нього шахрайських намірів. Таким чином Google орієнтується на дату, коли спливає термін реєстрації домену, щоб спрогнозувати серйозність та сумлінність власника.

5. Використання ключа в піддомені

Ключові слова у субдомені дають переваги в ранжуванні і не менш важливі, ніж у домені. Це дуже важливо для сайтів, які просуваються у висококонкурентних нішах. SEO-фахівці мають справу із великою кількістю ключових запитів, які треба розподіляти. За допомогою піддоменів можна вести трафік на іншу группу ключових запитів та просувати конкретну сторінку (лендінг).

6. Історія доменного імені

Якщо у домену змінюються власники або неодноразово закінчується термін реєстрації, Google залишає за собою право обнулити історію домену, нівелювати вплив накопиченої за роки посилальної маси. Тому не поспішайте покупати віковий домен у когось в інтернеті. Також будьте уважні: зазвичай санкції, накладені на домен, успадковуються новим власником. Тому купівля домену з рук не гарантує швидкої розкрутки сайту. У кращому випадку старий домен просто не вплине на ранжування, а в гіршому — ваш сайт наповниться фільтрами, накладеними на минулого власника.

7. Авторитетність домену

Це важлива метрика у SEO завдяки якій оцінюється загальний рейтинг сайту по відношенню до галузевих конкурентів. Перевірити цей показник можна в українському сервісі Ahrefs.

Рейтинг домену дизайн-платформи dribbble
8. Ключові фрази в доменному імені у прямому входженні

Використання цілої фрази в доменному імені, наприклад stvorennya-internet-magazyniv — доволі старий та дієвий прийом, але не зараз. Раніше він справді міг потрапити в ТОП-5 навіть без посилань. Зараз це також допоможе у ранжуванні, але тільки в тому випадку, якщо сайт з таким ім'ям якісно наповнений. Інакше Google розцінює це як зловживання та накладає фільтр Google EMD (exact match domain) update. Це робиться для того, щоб була чесна конкуренція і користувач отримував у видачі дійсно якісний контент, а не напівпорожній сайт із ключовим ім'ям.

9. Видимість припаркованих доменів

Припаркований домен — це веб-адреса, яка вже куплена, але ще не використовується за призначенням. Скоріш за все сайт у розробці або робота по ньому тимчасово відкладена. Якщо у вас є такий домен, але він не функціонує повністю, то Google обмежує його видимість. Якщо домен старий, але на ньому ніколи не було сайту, його хостовий фактор не зростає.

10. Код країни у доменній зоні

Доменна зона з кодом країни (.ua .at .au) допоможе сайту при просуванні в цій країні. Такі домени називаються регіональними та автоматично зв’язуються з країною до якої відносяться. Проте такі домени обмежують можливості у глобальному пошуку.

11. Прихована інформація у WhoIs

Закрита інформація у WhoIs може стати сигналом, що ви щось приховуєте. І хоча цей фактор сам по собі не впливає на ранжування, разом з іншими, він може знизити позиції вашого сайту в пошуку, якщо Google побачить у цьому ознаки несумлінності.

12. Погана репутація у WhoIs

Якщо вам належить домен, який Google розцінює як спамерський, то він ретельно перевірить інші домени, які зареєстровані на ваше ім'я. Гугл приділяє багато уваги законності та доброчесності користувачів. Тому якщо ви хочете просуватися та бути в ТОПах, то пам’ятайте про цей пункт.

ФАКТОРИ СТОРІНКИ

13. Ключове слово у Title у прямому входженні

Тег заголовка Title — один із головних сигналів релевантності сторінки до запиту. Чим точніше входження ключа до заголовка, тим більше шансів на високі позиції в пошуку. Приділяйте увагу тегу Title в першу чергу. Якщо людина шукає «безкоштовний конструктор сайтів», то така сторінка має гарні шанси на високі органічні позиції.

Ключовий запит розташований у Title
14. Title починається з ключової фрази

Розташування ключових слів також важливе. Краще ранжуються сайти з ключовою фразою на початку заголовка, ніж у середині чи наприкінці

15. Ключова фраза у Description

Доведено, що тег Description, який описує зміст сторінки, істотно не впливає на ранжування. Тим не менш, він впливає на клікабельність, а це один з головних показників. Крім того, ключові слова в описі сторінки виділяються жирним шрифтом при збігу із запитом користувача, що видно на скрині вище із запитом про «конструктор сайтів».

Метатег Description з виділеною фразою "конструктор сайтів"
16. Ключова фраза в заголовку H1

Є пряма залежність між входженням ключа в заголовок сторінки та її ранжуванням у пошуку. Тег h1 є однією з головних складових SEO, тому що надає користувачеві інформацію про зміст сторінки на яку він потрапив із пошукової видачі. Однак слід зазначити, що цей тег — унікальний та не повинен повторювати або протирічити метатегу Title. Поверхневе ставлення до унікальності заголовка може призвести до проблем з індексацією або накладання фільтрів від Google.

17. Кількість згадки ключового слова у тексті

Показник, який вимірює точну частоту повторів ключовика у тексті називається TF-IDF (з англ. TF — term frequency, IDF — inverse document frequency). Якщо якесь слово часто вживається на сторінці, Google вважає, що саме цій темі присвячена стаття. Однак є нюанси: якщо раніше було достатньо подивитися, скільки ключових слів на сторінках конкурентів у топі та зробити більше повторів, щоб вийти на першу сторінку, то тепер потрібно враховувати густину ключових слів на сторінці, щоб не перевищити ліміти Гугла.

18. Щільність ключів у тексті

При написанні SEO-текстів не варто орієнтуватися на кількість ключів, яка виражена абсолютними величинами. Наприклад: 10 ключових слів у тексті - це багато чи мало? Відповідь буде залежати від розміру тексту: якщо ця стаття на 1000 символів без пробілів, то ці 10 ключів займуть усю статтю і буде переспам. Якщо текст на 20 000 сбп, то ці 10 ключів розчиняться в ньому без сліду. Тому завжди потрібно орієнтуватися на відсотки — саме щільність ключів у тексті. Для того щоб уникнути переспаму і сторінка була максимально релевантна запиту, орієнтуйтеся на показник 1−3 (максимум 4) % ключів у статті.

19. Обсяг контенту

Чим більше стаття, тим краще вона охоплює тему, та розкриває більше запитань. Тому алгоритм вважає таку статтю кориснішою і при ранжуванні віддає перевагу довгим текстам перед короткими. Однак є підводне каміння: не можна просто написати статтю довше, ніж у конкурентів. Одну і ту ж інформацію можна укласти і в 5000 сбп, і в 15000 сбп — просто в другому випадку в тексті буде дуже багато води і сміттєвих слів. Тому нарощування обсягу статті не повинно позначатися на якості статті.

20. Зміст статті

Зміст, який добре пов’язаний з вмістом статті, допомагає Google краще зрозуміти інтент (бажання, намір та сенс, який користувач вкладає у свій запит) сторінки та структуру контенту. Крім того, він може призвести до відображення кількох посилань на сайт у видачі.

Зміст статті про цифровий маркетинг
21. Використання LSI-ключів у текстах

Латентна семантична індексація (LSI) — це метод написання та подання текстової інформації, який допомагає Google краще зрозуміти, проаналізувати та зіставити тематику сторінок відповідно до пошукового запиту користувача. Якщо сказати простіше, то це слова, ассоциативні до ключового. Це дуже допомагає, коли використовуються багатозначні слова. Наприклад, у тексті найчастіше повторюється слово «ключ» — цього замало для розуміння теми статті. Проте якщо в тексті присутні слова: «інструменти», «гайковий», «газовий», «розвідний» — то це означає що мова йде про інструменти та ключ для ремонту або встановлення чогось. Якщо згадуватимуться слова «виготовлення», «нарізання», «дублікат» «замок» — означає, що стаття про ключі для дверей. В результаті, контент максимально відповідає запиту, корисний людині, тобто релевантний. Подібні слова та фрази допомагають пошуковим роботам краще зрозуміти, коли і який сайт пропонувати користувачеві. Причому насамперед робот видасть ті тексти, які найбільш читабельні та інформативні, а не переспамлені ключами.

22. Використання LSI-ключів у метатегах

Як наслідок із попереднього пункту. Вживання пов’язаних слів у заголовках, описі сторінки, так само як і в текстах, допомагають Google краще розуміти інтент та ранжувати сайт вище.

23. Повне розкриття теми

Намагайтеся розглядати тему з усіх боків і розкривати пов’язані з нею питання. Google це любить і дає перевагу в ранжуванні сайтів з більш глибоким висвітленням теми в порівнянні з тими, які розкрити частково або тільки в певних аспектах.

24. Швидкість завантаження сторінки: оцінка за кодом

Для Google швидкість завантаження є одним із факторів ранжування сторінки. Пошуковий робот переглядає HTML-код сайту та оцінює швидкість завантаження за різними параметрами. Ознайомитись з ними можна за допомогою сервісу PageSpeed ​​Insights.

Після оновлення у липні 2021 року Google став приділяти більше уваги оцінці сайту по PageSpeed ​​Insights. Тут треба зауважити, що оцінка формується на основі зіставлення веб-сторінок з конкурентами. Тобто, якщо ваш сайт у червоній зоні, це ще не факт, що він не буде просуватися в SEO, адже є велика ймовірність, що сайти конкурентів також знаходяться в червоній зоні.

Якщо ваш сайт в жовтій або зеленій зоні, а всі конкуренти в червоній, то не факт, що ваш сайт буде ранжуватися вище. Оскільки є ще безліч факторів, яка впливає на кінцеву позицію сайту у видачі. І якщо ваш сайт нічим не гірший за іншими параметрами, ніж конкуренти, а за швидкістю навіть краще — тоді він точно буде ранжуватися вище в пошуковій видачі.

Швидкість завантаження сайту Awwwards за сервісом PageSpeedInsights
25. Швидкість завантаження сторінки: досвід користувача

Не завжди лише технічні параметри суттєво впливають на швидкість завантаження: навіть за низьких цифр PageSpeed ​​Insights, ваш сайт може за фактом завантажуватися швидко. Google знає про це, тому ніколи не орієнтується тільки на оцінку швидкості за кодом. Він також використовує дані користувачів Google Chrome, перевіряючи, наскільки швидко завантажується сторінка для реальних людей. Цей фактор має більшу вагу, ніж оцінка по PageSpeed ​​Insights.

26. AMP-сторінки

Accelerated mobile pages — це сторінки, які створені для того, щоб прискорити та оптимізувати швидкість завантаження веб-сайту на мобільних пристроях. Якщо ваш сайт не оптимізований для таких пристроїв, то використання AMP-сторінок суттєво покращить розуміння інтенту. З моменту появи алгоритму «Колібрі" кардинально змінилося сприйняття пошуковою машиною довгих, складних або вузькоспрямованих запитів. Цей алгоритм дозволяє проаналізувати кожне слово і дати користувачеві конкретну відповідь. Ці рішення спрямовані на покращення взаємодії пошукового робота з людиною.

27. Плагіат контенту з інших сайтів

Часто контент-мейкери просто копіюють матеріал у конкурентів тим самим занижуючи свої шанси на високі позиції у видачі. Краще зосередитися на створенні власного контенту та бути унікальними. Гугл аналізує всі релевантні до запиту сторінки та відразу бачить дублікат. Є ризик отримати санкції за плагіат. Витратьте час на щось своє, але це буде змістовний та унікалізований матеріал. Гугл цінить різноманітний контент.

Перевірка тексту на плагіат


Результат перевірки тексту на плагіат
28. Дублювання контенту всередині сайту

Статті на сайті повинні бути унікальні не тільки по відношенню до конкурентів або інших веб-ресурсів, але і в межах вашого сайту. Тобто внутрішні дублі так само неприпустимі. Якщо на сторінках вашого сайту є однаковий контент, робот сприйме це за зловживання або спробу ввести його та користувача в оману. Усі сторінки, що дублюються, випадуть з пошуку. Якщо на вашому сайті є вимушені дублі (сторінки з однаковими послугами для різних міст або кілька варіантів одного і того ж товару), скористайтесь тегом Rel = «Canonical» для позначення головної, канонічної сторінки. Це допоможе уникнути штрафів з боку Google.

29. Оптимізація зображень

Google вже добре розпізнає, що зображено на картинці. Тим не менш, ми можемо дати пошуковому роботу додатковий сигнал про релевантність через опис зображень. Атрибут-Alt коротко описує зображення, щоб підвищити рейтинг оголошення при пошуку картинок, а також показати користувачу, що він побачить, у разі повільного завантаження картинки. Щоб максимально використати атрибут-Alt задайте вірне ім'я файлу, а також додайте заголовок та опис до фото.

30. Актуальний та оновлений контент

Один із ключових факторів ранжування Google — новизна контенту. Зміна однієї цифри, дати або речення не будуть рахуватися Гуглом як оновлений контент. Звісно мається на увазі масштабне оновлення. Періодично треба переглядати наявну інформацію у вашій індустрії, а також актуалізувати старий або додавати новий масив даних на сайт. Навіть у малодинамічних нішах відбуваються зміни. З’являються нові тренди, технології, події. Чіткого визначення як часто треба оновлювати контент немає. Треба сказати одне: інформація на вашому веб-сайті не повинна бути застарілою. Google відстежує ваші дії на веб-сайті і аналізує ступінь оновлення. Тому враховуйте це при формуванні SEO-стратегії просування вашого бізнесу.

Видача за датою оновлення контенту
31. Розташування ключів

Пошуковий робот сканує сторінку зверху униз. Тому використання ключового слова спочатку тексту (серед перших 100 слів) збільшує шанси потрапити на першу сторінку в Google, оскільки пошукова машина вирішить, що на цьому ресурсі користувач отримує більше релевантної для нього інформації. Проте не слід забувати про текст всієї статті. Він також повинен мати ключові запити різного входження та органічно виглядати.

32. Ключові запити у H2 і H3 заголовках

Заголовки H2 та H3 допомагають Google краще розуміти контент сторінки та зіставити це з пошуковим інтентом користувача. Використання ключів у заголовках другого та третього рівня — додатковий сигнал релевантності. Головне — використовувати різноманітні варіації та не дублювати одну і ту ж саму ключову фразу.

33. Кількість вихідних посилань

Посилаючись на інші сайти наш ресурс передає їм свою вагу. Слідкуйте за кількістю вихідних посилань, їх має бути завжди менше, ніж вхідних. Інакше вага вашого сайту витікатиме, що зашкодить його ранжируванню.

34. Якість вихідних посилань

Іноді відмовитися від вихідних посилань неможливо, наприклад, при описі нової методики лікування ви посилаєтеся на клінічні випробування, що доводять ефективність. Але якщо посилання веде на авторитетний сайт, це сигнал довіри для Google, який компенсує втрату ваги.

35. Авторитетність домену, на який ви посилаєтесь

Вихідні лінки на сайти з високим ІЯС (індекс якості сайту) та PageRank добре сприймаються пошуковими системами. Це є додатковим сигналом довіри до вашого ресурсу, особливо коли трастовість та авторитетність домену на який ви посилаєтесь вища за вашу.

36. Тематика вихідних посилань

Алгоритм «Хіллтоп» враховує тематику сторінки, на яку ви посилаєтеся, як сигнал релевантності. Наприклад, якщо ваша сторінка про автомобілі посилається на сайт з книгами, то пошуковий робот може сприйняти це як рекламу та понизити ваші позиції.

37. Граматичні помилки у тексті

Текст, написаний без стилістичних та орфографічних помилок — ознака якості контенту в очах Google.

38. Унікальність тексту

Якщо контент на ваших сторінках недостатньо унікальний, то він завжди ранжуватиметься нижче, ніж першоджерело, а то й не проіндексується зовсім.

39. Адаптація під мобільні пристрої

З 2015 року діє Алгоритм «Mobilegeddon». Він занижує позиції сайтів, які погано відображуються під час пошуку з мобільних пристроїв. Google звертає увагу на шрифт, розташування гіперпосилань, ширину контенту (щоб не було горизонтального скролінгу) та інші параметри які погіршують користувацький досвід (UX).

Тест на мобільну адаптацію
40. Зручність використання сайту на мобільних пристроях

Просто мати адаптивну мобільну версію для вашого сайту недостатньо. Алгоритм Google «Mobile-first» слідкує за тим, щоб вона була ще й зручна. Сайти з неадекватним розміром кнопок, поганим шрифтом та іншими непродуманими деталями не зможуть розраховувати на високі позиції під час ранжування в пошуковій видачі.

41. Схований контент на мобільних пристроях

Google зазначає, що негативно ставиться до прихованого контенту. Якщо при верстці адаптивний моб. версії ви викинули частину контенту за межі артборду — Google його не проіндексує

42. Додатковий корисний контент

Додатковий корисний контент — показник якості сторінки. Наприклад, на сайті логістичної компанії має бути калькулятор розрахунку доставки вантажу. Досліджуйте нішу, виявляйте галузеві стандарти, допрацьовуйте свій сайт — Google це оцінить.

43. Використання табів (вкладинок) на сторінці

Google не індексує контент, який прихований за вкладками, що випадають списками. Якщо потрібно кудись клікнути, щоб побачити прихований текст, Google його не проіндексує.

Таби (вкладинки) на сайті про сонячні батареї
44. Використання мультимедіа

Мультимедійні елементи: картинки, відео та інші — це сигнал про якість контенту. Дослідження показують чітку залежність між наявністю мультимедіа та позиціями у видачі Google. Ваша сторінка з одним лише текстовим контентом не вийде в ТОП, якщо конкуренти мають ще й картинки, а наявність зображень недостатня, якщо конкуренти мають відео.

45. Перелінкування на сайті

Не лише зовнішні посилання передають вагу. Його можна розподіляти і всередині сайту за допомогою перелінкування. Кількість внутрішніх посилань, які ведуть сторінку, свідчить про її значимості. Підсилюйте важливі сторінки, посилаючись на них із менш важливих.

Внутрішнє посилання на сторінку "портфоліо"
46. Якість внутрішніх посилань під час перелінкування

При внутрішній перелінковці враховується як кількість, а й якість посилань провідних сторінку. Сторінки з великою вагою ефективніші, ніж сторінки з низьким або нульовим.

47. Наявність битих посилань

У довідці Google про правила ранжування сказано, що якість головної сторінки залежить від кількості посилань, які не працюють. Якщо їх на сайті занадто багато, Google робить висновок, що сайт занедбаний, і не дає йому високих позицій у пошуку.

48. Читабельність тексту

Google сканує тексти на складність читання, після чого надає їм рівень: базовий, середній чи просунутий. Базовий рівень — кращий, оскільки такі тексти легше читати і вони доступні більшої кількості людей. Тому, для кращого ранжування в Google, намагайтеся уникати довгих пропозицій, важких конструкцій, складних обертів.

49. Наявність партнерських посилань

Google не дуже суворий до партнерських посилань, але при їх великій кількості, він буде із пристрастю перевіряти інші показники якості, щоб переконатися, що сайт створений не лише під партнерки, а й несе якусь користь.

50. Вага сторінки

Сторінка з великою вагою ранжується вищою, ніж з низькою. Вага сторінки залежить від кількості вхідних та вихідних посилань, а також рівня вкладеності. Таким чином, ми можемо впливати на вагу сторінки, додаючи його найбільш важливим з них завдяки правильній перелінковці і не зашиваючи їх занадто глибоко.

51. Помилки та сміття в коді сторінки

Помилки HTML або кривий код — для Google ознака неякісного сайту.

52. Рівень вкладеності

Чим ближче сторінка розташована до Головної, тим більшу вагу вона має, тобто вище ранжирується.

53. Розмір URL

Короткі URL‑адреси мають невелику перевагу в ранжуванні перед довгими.

54. Асесори

В Google працюють експерти-асесори, які перевіряють якість, експертніть і релевантність контенту. Вони здатні вручну впливати на пошукову видачу. Тому якщо до вас не застосовано алгоритм, то асесор може вплинути на позиції сайту після аналізу певних чинників.

55. Рубрика або категорія, до якої відноситься сторінка

Якщо тематика статті тісно пов’язана з тематикою рубрики, до якої вона відноситься, то така стаття ранжується вище, ніж стаття в незв’язній категорії.

Рубрика "Дизайн" на сайті
56. Пов’язані статті

Хороший спосіб поліпшити SEO — зв’язати групу статей один з одним. Загальна рубрика, перелинковка на пов’язані пости, блок «читайте також» — усе це допоможе підвищити позиції в пошуку.

57. Ключове слово в URL

Використайте зрозумілий для користувача URL замість набору ієрогліфів і цифр, а для кращого ранжування — впишіть в нього ключове слово.

58. Рубрики в рядку URL

Google читає рубрики в рядку URL, вони допомагають краще зрозуміти вміст сторінки та спрощують навігацію пошуковому роботу.

59. Марковані та нумеровані списки

Ці елементи покращують структуру документу та додають експертності ресурсу в очах пошукового робота Google. Бажано мати у статті хоча б декілька маркованих або нумерованих списків — це збільшує шанси на більш високі позиції у видачі.

Маркований список у статті
60. Пріоритет сторінки в Sitemap

Sitemap — це карта сайту за допомогою якої робот отримує детальну інформацію стосовно сторінок та розуміє які з них слід індексувати. Проте це не є гарантією того, що сторінка буде проіндексована. Це лише додатковий сигнал та підказка для робота.

61. Велика кількість витікаючих посилань на сторінці

Цей чинник ранжування пов’язаний не стільки з малою вагою сторінки, скільки з тим, що велика кількість посилань відволікає від контенту і є ознакою неякісності. Тому старайтесь робити зовнішній вигляд вашої сторінки органічним та не переборщіть з посиланнями.

62. Поведінковий чинник від інших ключових запитів

Google оцінює якість сайту в цілому. Тому, якщо ви вже добре ранжуєтеся по декількох пов’язаних запитах і користувачі знаходять цей контент корисним, то у нової сторінки з новим ключем буде перевага в ранжируванні.

63. Вік окремої сторінки

Попри те, що Google цінує новизну контенту, старі сторінки з оновленим контентом ранжируватимуться краще, ніж нещодавно створені.

64. Зручний макет сторінки

На якісному сайті контент розміщений так, щоб текст був легкопрочитаним, а картинки і фотографії не заважали користувачу зосередитися. Такі елементи як кнопки також повинні бути помітними та продуманими з точки зору зручності для користувача.

65. Корисний контент на сторінці

Чи повертається користувач назад при прочитанні статті. Чи дочитує він увесь матеріал до кінця? За поведінковими факторами і завдяки штучному інтелекту робот Google розуміє, наскільки контент корисний. А це один із основних факторів ранжування сайту. Завжди перевіряйте контент з точки зору користі для людей.

66. Нейромережа для кращого розуміння інтенту

З моменту появи алгоритму «Колібрі" кардинально змінилося сприйняття пошуковою машиною довгих, складних або вузькоспрямованих запитів. Цей алгоритм дозволяє проаналізувати та обробляти кожне слово і дати користувачеві конкретну відповідь. Ці рішення спрямовані на покращення взаємодії пошукового робота з людиною та нову форму комунікації.

Алгоритм "Колібрі" згенерований нейромережею Midjourney

ЧИННИКИ САЙТУ

67. Корисний контент на сайті

Яку цінність несе ваш сайт? Google банить сайти, які не мають унікального контенту, не несуть нічого нового та корисного, а створені чисто під партнерки та взаємний піар. Навіть сайт з інформацією комерційної спрямованості завжди ранжируватиметься гірше, ніж інформаційний ресурс. Тому, корпоративним сайтам і інтернет-магазинам треба обов’язково замислитися про створення блогу з корисною інформацією для клієнтів.

Корисні статті про електросамокати на сайті магазину електроніки та гаджетів
68. Політика конфіденційності

Наявність такої сторінки на сайті свідчить про його надійність та прозорість. Це однозначний плюс до ранжування.

69. Траст — довіра до домена

Trust Rank — рівень довіри до домена — один з основних чинників ранжування. У 2009 році Google запатентував технологію, що ранжує результати в пошуковій видачі на підставі трастовості сайту.

70. SILO-архітектура сайту

Це сучасний тип структури сайту, який дозволяє зробити його інтуітивно зручним для користувача та більш зрозумілим з точки зору пошукового робота. Індексація стає ефективнішою завдяки ізольованим кластерам, які розділяють контент на категорії та субкатегорії і спрощують процесс індексації для робота. Головна сутність SILO-архітектури — це створення системи взаємозалежних сторінок, які будуть входити до однієї группи тематичних запитів та ділити контент. Наприклад: кластер 1-го рівня — побутова техніка, кластер 2-го рівня — технікат для кухні, а кластер 3-го — кавоварка.

Схема SILO-архітектури сайту від Ahrefs
71. Наявність SSL-сертифікату

Secure Sockets Layer — це цифровий сертифікат, який засвідчує справжність веб-сайту та дозволяє використовувати зашифроване з'єднання. Завдяки цьому документу можна отримати захищений протокол https, який додає довіри до сайту як з боку пошукової машини, так і з боку користувачів.

72. Оптимізація для мобільних пристроїв

Важлива наявність мобільної версії не лише окремих сторінок, але і усього сайту в цілому. Це стосується також і планшетної версії. Замовники і розробники сайтів, бажаючи заощадити час і гроші, створюють тільки десктопну та мобільну версії сайту, часто ігноруючи планшетну. Багато хто вважає, що з подібних пристроїв на сайт переходить мало людей. Дійсно, користувачі зазвичай не помічають відсутність адаптиву для планшета, проте пошуковий робот Google помічає та враховує це при ранжуванні. Тому не варто нехвувати цим фактором. Краще орієнтуватися на те, що SEO, в першу чергу, спрямоване на пошукового робота, а не на користувача.

Перевірка оптимізації сайту для мобільних пристроїв
73. Просування через YouTube

При просуванні сайту в Google, не забувайте вести канал на YouTube. Google ранжує свої сервіси вище за інші ресурси. Тому, вашому відео, розміщеному на YouTube буде відданий пріоритет в порівнянні з цим же відео розміщеним на сайті.

74. Ергономічність сайту — юзабіліті

З англійської мови термін «usability» перекладається як — зручність та простота користування. Цей показник безпосередньо пов’язаний з поведінковими чинниками користувачів. А вони відносяться до основних критеріїв ранжування. Чим зручніше структура та простіше навігація, тим більше часу проведе відвідувач на сторінці. Коли його взаємодія з інтерфейсом сайту покращуєтся та стає довшою — показники відмов знижуються. Слід розуміти, що дуже часто люди відмовляються від сервісу через такі дрібниці, як довга регістрація, багатоелементне меню або непомітна кнопка. Інтерфейс повинен приваблювати зовнішнім виглядом, проте у першу чергу він вирішує задачі користувачів.

75. Сторінка контактів

Якщо на сайті є інформація про те, як з вами зв’язатися, Google сприймає це як чинник довіри і ранжує такий сайт вище, ніж сайти без контактів

Сторінка контактів на сайті Solar Digital
76. Google Search Console і Google Analytics

Використання цих двох сервісів прискорює індексацію і впливає на ранжування, оскільки Google отримує більше даних для аналізу вашого сайту.

77. Репутація в мережі і відгуки користувачів

Google враховує відгуки користувачів в інтернеті при ранжуванні сайту. Особливо, яко вони залишені в сервісах Google (Google My Business, Google Maps та ін.)

16775859930.jpg
78. Безперервність роботи сайту

Якщо сайт часто простоює через технічні роботи або проблеми з хостингом, Google знизить його позиції або виключить з індексу.

79. Розташування серверу

Від розташування сервера залежить ранжування сайту в різних регіонах, особливо це стосується геозалежних запитів.

80. Дублювання метатегів на сайті

Метатеги для Google, що дублюються, — це так само погано як їх повна відсутність. Такі повтори призводять до погіршення позицій сайту у пошуковій видачі.

81. Хлібні крихти

Навігаційна розмітка на сайті, яка прокладає шлях користувача від головної сторінки до поточної вкрай важлива для ранжування. По-перше, вона допомагає орієнтуватись під час перебування на сайті та не заблукати. По-друге, хлібні крихти впливають на поведінкові фактори і людина може швидко повернутись до попередньої сторінки.

Хлібні крихти на сайті інтернет-магазину Розетка

ПОСИЛАЛЬНІ ЧИННИКИ РАНЖУВАННЯ

82. Вік домену з якого приходять вхідні посилання

Вплив посилань зі старих доменів вищий, ніж з нових, ймовірно, справа не лише у віці, але і в тому, що за довгий термін сайт устигає набрати показник довіри — трастовість.

83. Кількість сайтів‑донорів

Для Google кількість доменів, що посилаються, — найважливіший чинник ранжування. Масштабні дослідження крупних компаній довели пряму залежність між кількістю доменів, які посилаються на сайт та позицією в Google. Головне зрозуміти те, що якість доменів-донорів повинна бути відповідною. Мова йде саме про авторитетні, трастові або добре оптимізовані ресурси. Також важливими показниками доменів-донорів є відвідуваність, тематичність (суміжна з вашою або така як у вас) та індекс якості. Все це дуже важливо при формуванні вашого рейтингу.

84. Кількість сторінок, які посилаються

Загальне число сторінок (навіть якщо усі вони від одного домена), що посилаються на ваш сайт, впливає на ранжування. Однак це не одне й те саме, що посилання з унікальних доменів.

85. Анкор зовнішнього посилання

Використання ключових слів в анкорі посилання — потужний сигнал релевантності. Щоб просунути сторінку за ключовим запитом, впишіть його в текст посилання. Однак, завдяки тому, що цей фактор ранжування такий важливий для Google, алгоритм передбачає жорсткі фільтри для тих, хто зловживає ключами в анкорах.

86. Ключі в атрибуті Alt при посиланні на зображення

Використання ключових слів в атрибуті Alt при посиланні на картинці має таке ж значення, як анкор посилання на сторінку.

Aтрибут Alt на картинці в адмінпанелі сайту
87. Зовнішні посилання з сайтів доменної зони .edu або .gov

У Google більше довіри до доменів верхнього рівня .edu і .gov. Як правило, це авторитетні донори, посилання які допоможуть в ранжуванні вашого сайту.

88. Авторитет домена, що посилається

Шукайте майданчики для розміщення посилань, що входять, з великим Трастом. Чим домен, що авторитетніше посилається, тим більшу вагу він передає вашому сайту.

89. Авторитет сторінки

Page Rank або авторитетність сторінки, що посилається, — один з найважливіших чинників ранжування з перших днів існування Google. Посилання з одного сайту на інший розглядаються пошуковими системами як рекомендації. Чим більше вага у сторінки, яка посилається на ваш сайт, тим сильніше підвищується авторитет вашого сайту в очах Google.

90. Посилання з сайтів конкурентів

Посилання від конкурентів в пошуковій видачі, які ранжируються за тими ж ключовими словами, що і ви, роблять істотний вплив на рейтинг вашого сайту.

91. Посилання від авторитетів у галузі

Неоднозначний чинник ранжування, але є спостереження, які свідчать про те, що Google не стане довіряти сайту, поки на нього не пошлються «очікувані" сайти — авторитетні лідери галузі.

92. Розташування посилань у контенті

Посилання, розташовані на початку статті, мають дещо більшу вагу, ніж ті, що розміщені наприкінці.

Анкор посилання розташований на початку статті
93. Ключове слово в заголовку сторінки

Якщо в заголовку сторінки, яка посилається на ваш сайт, будуть ключі вашої сторінки, то Google це схвалить. З точки зору пошукової системи це має такий вигляд, ніби одні експерти посилаються на інших.

94. Рекламні посилання

Хоча рекламні посилання закриті тегом nofollow, вони дають невеликий плюс до ранжування сайту, оскільки Google їх теж бачить і вміє фільтрувати серед інших.

95. Вага головної сторінки сайту-донора

Важлива не тільки вага сторінки сайту-донора, яка безпосередньо на вас посилається, а й вага його головної сторінки. Чим вона вища — тим більший бонус до ранжування ви отримуєте.

96. Посилання закриті тегом nofollow

Чи враховує Google закриті посилання? Безсумнівно! Але їхня роль не у збільшенні ваги сайту, а у формуванні природного посилального профілю, що теж є суттєвим фактором ранжування.

97. Різні джерела посилань

Коли посилання надходять з однотипних джерел (тільки з блогів або тільки форумів), для Google це є ознакою посилального спаму. Урізноманітніть джерела для того, щоб ваш профіль посилань виглядав природно.

98. Атрибути Sponsored і UGC

Посилання з тегом rel = sponsored (для рекламних партнерських посилань) або rel = UGC (від англ. user generated content — контент, який роблять користувачі у нас на сайті) обліковуються Google окремо, не так само як follow і nofollow посилання. За ними ведеться окрема статистика. Вони теж посилають слабкий сигнал для ранжування.

99. Посилання у тілі (body) статті

Посилання, що акуратно вписані в текст, вагоміші, ніж посилання, розміщені поза текстовим контентом або взагалі на порожній сторінці.

Посилання на сайт у статті ЗМІ
100. Багато 301-редіректу

301-редірект дає змогу «склеїти» сторінки: переїхати на нову адресу URL, не втративши позиції. Однак, коли на сайті надмірно багато таких перенаправлень, Google сприймає це як неякісний ресурс.

101. Мікророзмітка сторінки Schema.org

Сторінки з мікророзміткою ранжуються вище за ті, що не підтримують мікроформати. Проте це скоріше непрямий фактор ранжування. Оскільки сніппет сторінки в пошуковій видачі з мікророзміткою має привабливіший вигляд, ніж без неї, а отже, він більш клікабельний.

102. Доменна зона сайту, що посилається

Придбання посилань із сайту з доменною зоною в певній країні (.ua, .fr, .it) допомагає підвищити рейтинг сайту в цій країні.

103. Вхідні посилання з ненадійних сайтів

Посилання від «поганих донорів» здатні знизити рейтинг вашого сайту. Це працює за тим самим алгоритмом, що й посилання з авторитетних та трастових сайтів. Звертайте увагу на те які сайти діляться з вами посилальною вагою.

104. Положення посилань на сторінці

Посилання в тексті статті має більшу вагу, ніж посилання в підвалі або сайдбарі.

105. Тематика домену-донора

Загалом, посилання з ресурсу подібної тематики матиме більшу цінність, ніж із сайту з іншої ніші. Проте на практиці, сайти-донори — це великі портали, які не мають галузевої приналежності і пишуть про все, що можна. Тому більшу роль відіграє тематика сторінки, що посилається, а не самого сайту.

106. Тематика сторінки

Стаття на сайті донора має відповідати за тематикою вашому ресурсу, а також резонувати з нішею донора. Наприклад, як можна пов’язати сайт про комп’ютери з інтернет-магазином оптики? Розмістити на такому сайті статтю про окуляри для роботи за комп’ютером. Так ми залишаємося в рамках нашої тематики, але посилання на сайт оптики тепер виглядає природно та не буде вважатися спамом.

107. Гостьові посилання

Мають менший вплив на ранжування сайту, ніж ті, що опубліковані редакторами сайту-площадки. Це означає, що якщо ви розмістили свою статтю у великому блозі, то ефект від такого посилання буде нижчим, ніж якби посилання було розміщено від імені сайту-донора.

Гостьові посилання на сайті онлайн-медіа ресурсу
108. Позитивна динаміка приросту посилальної маси

Сайт із позитивним приростом посилань добре набирає позиції в пошуковій видачі, оскільки Google робить висновок, що ресурс стає популярнішим.

109. Негативна динаміка приросту посилальної маси

І навпаки, зниження кількості вхідних посилань на ваш сайт свідчить про те, що ресурсом більше не цікавляться, він втрачає популярність.

110. Посилання з популярних сайтів

Цей фактор ранжування зав’язаний на поведінці користувачів. Якщо на сайті-донорі великий трафік з хорошими поведінковими метриками, то посилання з такого сайту матиме більшу вагу, ніж з нікому невідомого ресурсу.

111. Старі посилання

Вік вхідного посилання має значення для ранжування: старі мають більший вплив, ніж нові. Це пов’язано з терміном дожиття посилань. Якщо старе посилання проіснувало багато років і його не видалили — значить йому можна довіряти. А з новими посиланнями поки що нічого не відомо — видалять їх через кілька місяців чи ні.

112. Посилання з «вузлових» сторінок

Відповідно до алгоритму «Хіллтоп», вузлові сторінки, які перші в пошуковій видачі (йдеться не про сайт в цілому, а про конкретну сторінку, на яку потрапляєш з пошуку на запит), посилаючись на ваш сайт передають більшу вагу.

113. Спам-блоги vs корисні сайти

Не рекомендується розміщувати посилання на сплогах (спам-блогах). Алгоритм Google вміє відрізняти їх від корисних сайтів за поведінковим фактором і сигналами взаємодії з брендом.

114. Природність посилального профілю

Якщо посилальний профіль сайту природний — то він ранжуватиметься пошуковими системами вище, ніж ресурси, які просувалися сірими методами SEO. Крім того, природний посилальний профіль зробить сайт більш стійким до зміни алгоритму.

115. Обмін посиланнями

Багато новачків у SEO думають, що можна розмістити на своєму сайті посилання на партнера, а він зробить у відповідь теж саме і це принесе однакові користь для обох сайтів. Проте це так не працює. По-перше, під час обміну посиланнями відбудеться перерозподіл ваги, і не факт, що на вашу користь. По-друге, Google вміє розпізнавати такі дії і бачить усі перехресні посилання. Крім того, якщо переборщити з цим методом, можна потрапити під фільтр.

116. Посилання через 301 редірект

На відміну від прямого посилання, лінки, які ведуть на сторінку, з якої налаштований 301 редірект, втрачають вагу. Це пояснюється тим, що посилаючись на «проміжну сторінку», ми вже передали їй частину ваги.

117. Анкор внутрішнього посилання

Ключові слова в анкорі внутрішнього посилання теж дають слабкий сигнал релевантності.

Анкор внутрішнього посилання
118. Надійність сайту, що посилається на вас

Що вища довіра Google до сайту, який посилається на вас, то більше для нього означатимуть ці посилання.

119. Кількість вихідних посилань на сторінці

Якщо на сторінці донора кілька вихідних посилань, вага сторінки розподіляється між ними рівномірно. Таким чином, чим більше посилань на сторінці, крім вашої, тим менше ваги передається на ваш сайт.

120. Безанкорний анкор

Якщо ви використовуєте безанкорні посилання, то слова, що стоять поряд з нею, дадуть сигнал про релевантність пошуковій системі. Наприклад: «замовити розробку мобільного додатку можна тут https://solardigital.com.ua/se… В даному випадку, хоч і використовується звичайне безанкорне посилання, фраза «замовити мобільну розробку» буде врахована пошуковим роботом як анкор. Звичайно, цей фактор ранжування слабкіший, ніж справжнє анкорне посилання, але з таким підходом ніколи не потрапиш під фільтри пошукових систем.

121. Крауд-посилання

Посилання з форумів та пабліків все ще мають вплив на ранжування сайту. Проте, через масштабний спам з подібних джерел, Google може знецінити їх.

122. Кількість слів у контенті

Якщо посилання розміщене у тексті на 100 символів, то воно майже не буде відігравати свою роль, ніж у випадку, де воно буде розміщене у великій статті на 3000−5000 символів.

123. Посилання в неякісному контенті

Якщо стаття, в якій розміщене посилання на ваш сайт, написана з помилками, машинним перекладом, або це просто неякісний рерайт з невеликою унікальністю, то вплив таких посилань на ранжування буде нижчим, ніж з професійної експертної статті

124. Посилання з користувацького контенту

Часто користувачі залишають посилання на певні ресурси у коментарях. Раніше це забирало вагу з вашого сайту, проте згодом Google навчився розпізнавати такі посилання та звів втрату ваги до мінімуму.

125. Наскрізні посилання

Це посилання, які відображаються на всіх сторінках сайту, а не на якійсь одній. Такого ефекту можна досягти, наприклад, розмістивши посилання в підвалі. Проте Google це передбачив і офіційно заявив, що наскрізні посилання «склеюються» в одне. І передають вагу не більше, ніж одне посилання.

Наскрізне посилання у футері сайту Gwara

ПОВЕДІНКОВИЙ ФАКТОР

126. Алгоритм Rank Brain

Rank Brain — штучний інтелект Google, оцінює як користувачі взаємодіють з результатами пошукової видачі, і на підставі цього ранжує сайти.

Зображення алгоритму RankBrain у вигляді робота
127. Органічна клікабельність за ключовими словами

Якщо за всіма ключовими словами, за якими ранжується сайт, хороший CTR, то Google вважає, що ресурс якісний і просуває його вище у видачі

128. Органічний CTR за ключовим словом

Якщо користувач знайшов у пошуку за ключовим словом ваш сайт і клікнув на нього, то це сигнал для Google, що ресурс корисний. Якщо таке трапляється часто, Google починає ранжувати сторінку вище за цим запитом.

129. Показник відмов

Ця метрика також впливає на ранжування. Якщо користувачі швидко залишають вашу сторінку, то для Google це є сигналом про неякісний контент. Перевірити це можна через розширення SimilarWeb

Показник відмов
130. Прямі переходи

Браузер Google Chrome відстежує джерела переходу на сайт. І якщо на ваш ресурс багато прямого трафіку, користувачі вбивають ваш URL, то це говорить про те, що сайт популярний, а контент на ньому якісний. Цей показник перевіряється за допомогою платформи SimilarWeb.

16769964270.jpg
131. Повернення на сторінку

Якщо відвідувачі повертаються на ваш сайт, переходять на нього повторно, то Google підніме рейтинг ресурсу в пошуковій видачі.

132. Pogo-Sticking

Назва популярної дитячої іграшки-стрибуна також має переносне значення у SEO. Це процесс відвідування користувачем сторінок для нахождення потрібної (релевантної). Коли людина відкрила якесь посилання та відразу закрила і перейшла до іншого сайту — це і є пого-стікінг. Він має важливе значення, тому що свідчить про те, що сайт, з якого користувач швидко вийшов — не представляє для нього цінності, тому він може падати у видачі. Приділяйте увагу ключовим запитам та мінус-словам, щоб ваш сайт був максимально релевантним та показувався по тим запитам, які принесуть користь та конверсії.

133. Блокування користувачами

Алгоритм «Панда» враховує блокування сайту користувачами через розширення і знижує його позиції, роблячи висновок про неякісність ресурсу.

134. Додавання сайту в закладинки

Часті збереження сторінки в закладках браузера Google Chrome допомагають у просуванні.

135. Кількість коментарів під статтею

Якщо на сторінці багато коментарів, це показник якості та корисності контенту для Google. Люди залучені до обговорення — отже, настав час просунути сторінку вище в пошуку.

136. Кількість часу на сайті

Що довше користувачі проводять на сторінці, то краще для ранжування. Цей показник також можна перевірити у SimilarWeb.

Середній час перебування користувача на сайті від сервісу SimilarWeb

ОСОБЛИВІ ВИМОГИ GOOGLE

137. Запит вимагає новизни

Є запити, за якими Google ранжує вище нові сторінки. Зазвичай це стосується новин, інформації щодо епідемій тощо.

138. Різноманітнсть запиту

Часто запит несе в собі одразу декілька значень. Багатозначні слова доволі часто зустрічаються в українській мові. Наприклад, слово «ключ». Який саме: розвідний, замковий, скрипковий чи шифрувальний? Якщо ключове слово в запиті має кілька значень, то Google складає пошукову видачу, виходячи зі своєї статистики: що частіше мав на увазі користувач, коли ставив таке запитання. Однак, розуміючи, що матися на увазі могло і щось інше, Google підмішує в пошукову видачу сайти з іншим інтентом.

139. Індивідуальна видача

Google враховує історію ваших відвідувань і саме для вас вище ранжує сайти в пошуковій видачі, на які ви заходите частіше.

140. Історія запитів користувача

Послідовність запитів окремого користувача також впливає на пошукову видачу. Наприклад, якщо ви спочатку шукали «відгуки», а потім «ноутбуки», то ймовірно, Google покаже для вас вищі результати з оглядами та відгуками на різні ноутбуки.

141. Геотаргетинг

Виділення цільової аудиторії на основі географічних ознак та геоданих грає важливу роль. Сайти з локальними IP-серверами мають пріоритет у результатах пошукової видачі для конкретного користувача.

142. Виділені описи

За деякими запитами Google видає інформацію в окремому блоці над результатами пошукової видачі. Для виділених описів Google підбирає контент з огляду на його довжину на сторінці, форматування тексту, використання HTTP, авторитетність сторінки.

143. Використання безпечного пошуку

Якщо користувач включає функцію безпечного пошуку, то його результати видачі не потраплять сайти з матами і контентом 18+, навіть якщо вони більш релевантні, ніж запропоновані сторінки.

144. YMYL-ключі

Google інакше ранжує ресурси з ключовими словами медичної та фінансової тематики. Релевантного контенту і якісних посилань буде недостатньо.

145. Порушення авторського права

Google знижує рейтинг сайтів у пошуковій видачі, на які були скарги за порушення авторського права.

146. Локальний пошук

Google показує сайти компаній з місцевою фізичною адресою вище звичайної органічної видачі.

147. Транзакційний пошук

Якщо в запиті є слово «купити», то позиція у видачі змінюватиметься частіше. За інформаційними запитами результати видачі більш стабільні.

148. Пріоритет відомим брендам

У 2009 році вийшло оновлення Google під назвою «Vince». Воно ранжує сайти великих брендів вище за інші у результатах пошуку.

149. Блок із пропозиціями інтернет-магазинів

За деякими комерційними запитами до пошукової видачі додається додатковий блок із товарами з різних інтернет-магазинів.

Видача Гугла після запиту "купити смартфон"
150. Блок із Google картинками

Google картинки іноді виводяться окремим блоком у результатах пошуку. Оптимізуйте зображення, проставляйте до них заголовки, описи та атрибути Alt, щоб збільшити шанси на потрапляння в додатковий блок.

151. Кілька позицій у видачі за брендовими запитами

Прокачуйте сайт за брендовими запитами, з ними можна посісти відразу кілька позицій у пошуковій видачі.

Декілька видач після брендового запиту
152. Алгоритм Payday Loans

Одне з найбільш значущих оновлень Google, яке було націлено на спам-запити, пов’язані здебільшого з тіньовими галузями, як надвисокі процентні позики, заборонені матеріали 18+ та інші запити, які сильно розсилаються спамом.

ФАКТОРИ БРЕНДА

153. Анкор посилання з назвою бренду

Простий, але ефективний спосіб почати ранжуватися за брендовими запитами.

154. Пошукові запити з назвою компанії

Якщо в пошуковий рядок вводять назву компанії, Google розуміє, що ваш сайт представляє цю компанію, і ранжує його вище при схожих запитах.

155. Ключове слово у зв’язці з брендом

Якщо користувачі вбивають у пошуковий рядок зв’язку ключова фраза + бренд, то це сигнал для Google ранжувати сторінку вище за цією ключовою фразою і без назви бренду.

Ключова фраза + брендовий запит Solar Digital
156. Акаунт у Твіттер

Якщо у компанії є профіль у Твіттер з підписниками, то це сигнал для Google про популярність бренду.

Twitter-акаунт Solar Digital
157. Акаунт у Фейсбук з підписниками та лайками

Щоб Google розгледів у вас сильний бренд — заведіть профіль у Фейсбук, залучайте аудиторію, збирайте лайки.

158. Профіль у Linkedin

Сильні бренди в очах Google обов’язково повинні мати офіційну сторінку компанії в Linkedin.

159. Зазначення авторства контенту

Основний тренд в SEO просуванні - експертність контенту. Щоб підтвердити експертність, вказуйте фото, ім'я, посаду автора. Google любить, коли автори — живі люди. А експерти в компанії роблять її більш авторитетною в очах пошукового робота.

Авторство статті на сайті
160. Білі методи просування в соціальних мережах

Активність у соціальних мережах — важливий фактор ранжування Google. Але Google перевіряє не тільки наявність акаунта, а й методи його просування. Для цього Google запатентував методику виявлення фейкових акаунтів у соціальних мережах. Профіль, у якого 10.000 підписників і всього 2 пости викликає сумніви в його легітимності.

161. Згадка компанії в новинах

Одна з ознак авторитетності компанії для Google — згадка її назви або бренду в блоці головних новин.

162. Згадка бренду без посилання

Якщо на інших сайтах згадується ваша компанія, але не розміщується посилання на неї, то Google розпізнає це як сигнал бренду.

16769969510.jpg
163. Наявність офлайн-бізнесу

Google аналізує фізичне місце розташування компанії. У великих брендів зазвичай є штаб-квартира і мережа філій. Не приховуйте інформацію про своє місцезнаходження, це допомагає в ранжуванні сайту.

Google My Business видача з фізичною адресою компанії

ВНУТРІШНІЙ ФАКТОР СПАМУ

164. Алгоритм «Панда»

Ресурс з низькоякісним контентом втрачає позиції у ранжуванні через накладання фільтрів від пухнастого алгоритму «Панда».

Зображення алгоритму Панда згенероване у Midjourney
165. Вихідні посилання на сумнівні майданчики

Спрацьовує фактор «поганого сусідства»: якщо ви посилаєтеся на сайти-казино або ресурси з контентом для дорослих, Google вважає, що ви недалеко від них пішли, і ваш сайт стає менш помітним у пошуку.

166. Маскування і прихована переадресація

Користувач має бачити ту саму інформацію, що й пошуковий робот. Не можна ховати, приховувати контент, робити його невидимим (білими літерами на білому фоні). Класичний прийом маскування — це коли пошуковому роботу Google показують сторінку з HTML-текстом, а користувачеві — увесь контент картинками. Такі спроби обдурити робота карають повним виключенням з індексу.

167. Дратівлива реклама і спливаючі вікна

З точки зору Google, спливаючі вікна та нав’язлива реклама — ознака неякісного сайту.

168. Спливаючі вікна на мобільних

Gogle накладає санкції на сайти, які запускають спливаючі вікна в мобільній версії, що закривають весь екран.

169. Переоптимізація

Багато новачків у SEO думають, що чим більше ключів буде у тексті, ти краще для пошукової видачі. Насправді ні. Це скоріш спрацює в обратному напрямку та повідомить робота про переспам та зловживання. Пишіть органічні тексти з адекватною щільністю ключів і це спрацює набагато краще.

170. Сміттєвий контент

Плагіат, не унікальний рерайт або автопереклад є сигналом для Гугла, що контенту місце на смітнику, а не у пошуковій видачі.

171. Doorway

Користувач із пошукової видачі намагається перейти на один сайт, а опиняється на зовсім іншому, через те, що налаштоване автоматичне перенаправлення. Ресурси, які створені лише для того, щоб перенаправляти користувачів, називаються дорвеями. Google банить за такі прийоми.

172. Обкладинка сайту під рекламою

Сайти, у яких на першому екрані мало контенту і багато реклами, потрапляють під фільтр алгоритму «Page Layout» (макет сторінки).

173. Заховані партнерські посилання

Надлишок партнерських посилань на сторінці може істотно знизити її в результатах видачі, але якщо ви вирішите приховати їх від пошукового робота — санкцій не уникнути.

174. Алгоритм «Фред»

Фред — це ще один борець із низькосортним контентом, заспамленістю партнерськими посиланнями і зливом трафіку від Google. Викидає з пошуку сайти, які ставлять на перше місце дохід і просування, а не користь. До речі, це стосується не тільки прибуткових сайтів, які монетизуються, розміщуючи рекламу, а й більшості комерційних ресурсів. Хороший спосіб захиститися від Фреда — вести блог із корисними статтями.

175. Автозгенерований контент

Google вміє розпізнавати текст, написаний людиною, і автоматично згенерований машинний контент. Сайти з другої категорії потрапляють під бан.

176. Page Rank: вага сторінки

Це показник важливості сторінки у пошуковій видачі. Він залежить від кількості вхидних та вихідних посилань. Якщо всі вихідні посилання будуть закриті тегом nofollow, то пошуковий робот буде вважати це дивним, та понизить позиції сайту.

177. IP-адреса, позначена як спам

Має місце ланцюгова реакція: коли IP-адресу сервера позначено як спам, усі сайти, що знаходяться на цьому сервері, отримують песимізацію.

178. Спам у метатегах

Найважливіше в метатегах — природність. Використання ключових слів у них — вагомий фактор ранжування, але вписуйте ключі так, щоб текст залишався читабельним. Ставте слова в правильному порядку і правильній відмінковій формі.

ЗОВНІШНІЙ ФАКТОР СПАМУ

179. Різкий стрибок посилальної маси

Неприродний значний приріст посилань в очах Google виглядає так, ніби їх додали навмисно. Це розцінюється як зловживання алгоритмом і карається санкціями. Тому нарощуйте посилання плавно і поступово.

180. Фільтр «Пінгвін»

Цей алгоритм бореться з неякісною посилальною масою. Особливо це стосується ресурсів, які закупили багато арендних посилань і користуються послугами не тематичних ресурсів з поганою трастовістю та авторитетністю. Проаналізуйте вашу посилальну вагу та відмовтеся від сумнівних донорів, які тільки погіршать ваші позиції.

Зображення фільтру Пінгвіна згенероване у Midjourney
181. Тематика сайту донора не належить до вашої ніші

При ручній перевірці, Google може накладати фільтр на сайти, у яких багато посилань з нетематичних ресурсів. Тому, для підстраховки, серйозно продумуйте, як пов’язати нішу донора з вашою і яку статтю написати для цього.

182. Повідомлення Google Search Console про виявлення неприродних посилань

Якщо вам на пошту прийшов такий лист, то справа погана. Зазвичай, таке попередження передує стрімкому падінню рейтингу, але не завжди, може трапитися і навпаки, а Google просто поставить вас перед фактом

183. Неякісні посилання у профілі сайту

Якщо у посилальному профілі веб-сайту багато неякіснх посилань із заспамлених площадок, форумів або блогів, то Google занижає позиції сайту у ранжуванні. Зазвичай так відбувається через використання автоматичних SEO-сервісів або сірих методів.

184. Посилання з неякісних каталогів

Якщо ви розміщуєте посилання на ваш сайт з каталогів — завжди підбирайте їх вручну, не використовуйте готові добірки з інтернету, в них можуть потрапляти заспамлені або занедбані ресурси.

185. На вас посилається один і той самий IP

Якщо Google помітить, що посилання на ваш сайт надходять з однієї IP-адреси, для нього це ознака того, що ви накручуєте кількість посилань через мережу блогів. За це сайт отримує песимізацію.

186. Заборонені анкори посилань

Якщо текст анкорного посилання містить ключові слова, пов’язані з порнографією, насильством, наркотиками, тютюном, будь-якими лікарськими препаратами і БАДами, казино, іншими сумнівними способами заробітку — для Google це ознака спаму або зламаного сайту. У будь-якому разі, ви будете втрачати позиції.

187. Неприродні посилання

Усі посилання, що ведуть на ваш сайт анкорні? Комерційні? З відкритим dofollow? Google це помітить і прилетить бан. Здавалося б, чому, адже всі посилання якісні, а майданчики трастові й незаспамлені. А все тому, що в реальному житті так не буває. Це неприродно, що всі, хто на вас посилається, щедро роздають вагу свого сайту, ще й навішують на посилання анкори, замість того, щоб просто поділитися ним. Для досягнення «природності" працюйте над формуванням посилального профілю, щоб у ньому були посилання всіх видів

188. Посилання з прес-релізів

Часте зловживання посиланнями з прес-релізів, змусило Google вважати це джерело неякісним.

189. Пісочниця

Новий сайт сидить у пісочниці кілька місяців оскыльки не ранжується пошуковими системами, тому користувачі не можуть його знайти. Розвивайте сайт цікавим контентом і витягуйте його з Пісочниці якомога швидше. Купівля посилань може лише зашкодити і він залишиться там надовго. Не забувайте, що посилання — це рекомендація з точки зору пошукових систем, а хто може рекомендувати сайт, який щойно створений і ніхто його навіть не бачив? Робот розпізнає це як зловживання.

190. Посилальне донорство

Якщо Google зловить вас на продажу посилань, то просадка позицій неминуча.

191. Google Dance

Явище «Танець Google» може тимчасово підвищити ранжування сайту, для того щоб зрозуміти, чи дійсно контент цікавий користувачам, чи має місце накрутка.

192. Тимчасові посилання

На відміну від вічних посилань, тимчасові розміщуються лише на якийсь короткий період часу, після чого видаляються. Тимчасові посилання дешевші і дають змогу швидко домогтися результату. Проте не поспішайте радіти. Google бачить тимчасові посилання і відстежує коливання посилальної маси. За тимчасові посилання сайт може потрапити під фільтри.

193. Сайт зламаний

Якщо Гугл роспізнає, що сайт зламаний, то він зніме з індексу такий сайт.

194. Ручні заходи

Алгоритм Google розумнішає з кожним роком, але і SEO-фахівці адаптуються під реалії, шукаючи все більш витончені способи просування сайту. В алгоритмі знаходяться лазівки та використовуються сірі методи SEO. Там, де робот не має можливості впливати на якісь фактори, Google підключає людей, які перевіряють сайт вручну і можуть накласти санкції в обхід алгоритму.

ВИСНОВКИ

Ми з вами розглянули основні фактори ранжування сайтів у Гуглі. Як ви вже зрозуміли, робота над пошуковою оптимізацією — це кропіткий процес, який охоплює різні аспекти та призводить до результату лише у разі комплексного підходу. Будь-який сайт має змогу підвисити свої позиції та закріпитись у пошуковій системі, однак натомість треба приділяти увагу кожному чиннику та пам’ятати про їх взаємозалежність. Якщо Ви хочете перевірити технічну частину свого сайту і прибрати помилки у коді — пишіть нам у форму та давайте попроацюємо над вашим сайтом разом. Бажаємо вам успіхів та сподіваємося, що ця стаття була корисною. Команда Солар!

Вам буде цікаво:
  1. Цікавий матеріал про упаковку брендів — Як смислова платформа впливає на бренд
  2. Як веб-дизайнери використовують та поєднують кольори — Основи роботи з кольорами у дизайні інтерфейсів
  3. Креативний проект команди Solar Digital — Одеське метро — брендинг того, чого не існує

Давайте поговоримо

про ваш проєкт

Прикріпити файл

.pdf .page .numbers .xls .xlsx .doc .docx .jpg .jpeg .png .rar .zip .7z - 3 MB

Формат: pdf, page, numbers, xls, xlsx, doc, docx, png, jpg, jpeg, rar, zip, 7z; Розмір файлу до 20Мб

Порожнє ім'я
Порожній розмір
Цей сайт захищений reCAPTCHA та Google Політика конфіденційності і Умови використання застосовуються.

Форму успішно відправлено :)

Упс! Щось пішло не так

Play
Showreel preview
Дякую за залишену заявку!
Заявку прийнято. Найближчим часом ми зв'яжемося з вами.
Упс!
Щось пішло не так